-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)
-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:39202 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

براي بهره وري معنوي بيشتر از عاشورا چه كنيم؟



وقايع اجتماعي هميشه امكان تكرار را دارند. جرياني مثل جريان عاشورا جرياني بسيار سنگين بود كه پس از گذشت قرن ها روز به روز ياد و خاطرة آن در ميان مردم زنده تر مي شود. براي بهره وري از معنويّت عاشورا و دچار نشدن به سرنوشت مردم كوفه بايد عواملي كه دست به دست هم دادند تا اين حادثه اتفاق بيفتد، بررسي شود، تا انشاءا... سعي كنيم آن عوامل را در خودمان از بين ببريم.

ريشة تمام انحرافات فردي و اجتماعي به انحراف دو محور بر مي گردد :

1.انحراف در تفكر، بينشو شناخت : عده اي در اسلام بودند كه پيامبر را واقعاً قبول نداشتند و حوصله بحث و گفتگو و مطالبة دليل و معجزه را هم نداشتند. اگر رئيس قبيله اي مسلمان مي شد، بقية افراد قبيله هم به دنبال او مسلمان مي شدند. اگر روز بعد همين رئيس كافر و مرتد شد، سايرين هم از اسلام برمي گشتند. اگر در تاريخ عاشورا خوب دقت كنيم مي بينيم كه تعدادي از افراد لشكر عمرسعد را همين افراد تشكيل مي دادند. پس بايد از تقليد ناروا و كوركورانه پرهيز كنيم. بايد براي اثبات عقايد خودمان در پي يافتن دليل باشيم و مباني فكري خودمان را محكم كنيم و حق را درست بشناسيم كه در مواقع لزوم بتوانيم حق را درست تشخيص دهيم.

2. انحراف در ميل، هوس، انگيزه و جاذبة اجتماعي.

گاهي با وجود اينكه انسان مي داند كاري بد است، مبناي عقلاني ندارد و براي اجتماع هم ضرر دارد، اما به خاطر ارضاي هوي و هوس خود آن كار را انجام مي دهد. انسان با وجود اينكه راه را ياد گرفته، آن را شناخته و اثبات مي كند و مدتها آن راه را ميپيمايد، ولي دلبستگيها و آرزوهايي در دلش نهفته است كه در دوران هاي مختلف زندگي، فرصتي براي بروز و ظهور پيدا نكرده است و روزي اين آرزوها جوانه مي زند و در دل ظاهر مي شود و با ظهور خود در رفتار انسان تأثير مي گذارد، تصميم ها راتبديل به ترديد و پيشروي ها را تبديل به توقف و گاهي تبديل به عقب گرد مي كند، و در نتيجه انسان بر خلاف شناخت خود عمل مي كند. درست مانند جرياني كه در كوفه اتفاق افتاد؛ نامه هايي كه از سر محبت براي امام نوشته شد، و حب دنيا باعث شد كه آن قلم ها تبديل به شمشير شود. وقتي انسان ريشة تعلّقات و دوستي نسبت به لذتهاي زودگذر دنيا را از دل خود ريشه كن نكند روزي خواهد







رسيد كهبه خاطر رسيدن به دنيا حق را كنار بگذارد.

پس از ريشه يابي علل انحرافات، اهداف آن حضرت را براي قيام مدّنظر قرار داده و در راه احياي فرهنگ شهادت تلاش كنيم. امام براي امر به معروف و نهي از منكر قيام فرمود، ما نيز سعي كنيم روحية بي تفاوتي نسبت به اطراف خود را در درون خود از بين ببريم و سنت امر به معروف و نهي از منكر را احيا كنيم.

براي شناخت بيشتر نسبت به جريان عاشورا، بسيار مطالعه كنيم، زياد تفكر كنيم.

در پايان بايد به اين نكته توجه نمود كه انديشة امام حسين( تا قيامت زنده است، همچنانكه انديشه و تفكر يزيد هم هست و انسان در هر زماني خود را بر سر دوراهي اين دو تفكر و روش زندگي مي بيند، بهره وري بيشتر از عاشورا اين است كه انسان با توجه و تفكر دقيق به جريان عاشورا و تطبيق جريانات كربلا با زندگي امروز به تشخيص صحيح حق از باطل برسد، و تصميمي را بگيريد كه اصحاب امام حسين( گرفتند.

و در آخر براي فرج منتقم خون حسين( و احياي اسلام بسيار دعا كنيم و براي ارتباط قلبي بيشتر با ايشان بسيار صدقه دهيم.





































ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

منابع و مآخذ :

برگرفته از : در پرتو آذرخش، استاد محمد تقي مصباح يزدي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.